Welcome to Surxonstat   Click to listen highlighted text! Welcome to Surxonstat Powered By GSpeech

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 8-iyul kuni videoselektor yigʻilishi avvalida koronavirus infeksiyasiga qarshi kurash doirasida mamlakatimizda amalga oshirilayotgan ishlarga alohida toʻxtalib oʻtdi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 2-iyul kuni mamlakatimiz investitsion va tashqi savdo faoliyati prognoz koʻrsatkichlarining joriy yil I yarmidagi ijrosini muhokama qilish, shuningdek, Yaponiya, Koreya Respublikasi va Birlashgan Arab Amirliklari bilan ustuvor qoʻshma loyihalarning borishini hamda savdo-iqtisodiy, investitsion va moliyaviy-texnik hamkorlikni kengaytirish istiqbollarini koʻrib chiqishga bagʻishlangan videoanjuman tarzida yigʻilish oʻtkazdi.

Tadbirda Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi oldiga qoʻyilgan vazifalar ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotlar, shu jumladan, investitsiyalarni jalb etish va eksport boʻyicha prognoz koʻrsatkichlarni hamda xorijiy sheriklar bilan erishilgan kelishuvlarni oʻz vaqtida amalga oshirishga qaratilgan kompleks chora-tadbirlarga doir takliflar tinglandi. 

Global miqyosdagi epidemiologik vaziyat va undan kelib chiqayotgan cheklovlar Oʻzbekistonning investitsion va tashqi savdo faoliyatiga bevosita taʼsir koʻrsatib, tadbirkorlar uchun moliyalashtirish, qurilish, ishlab chiqarishda zarur xomashyo va uskunalarni yetkazib berish masalalarida maʼlum toʻsiqlar yaratayotgani taʼkidlandi. 

Shu munosabat bilan mamlakatimiz ishlab chiqaruvchilari va eksportchilarini oʻz vaqtida qoʻllab-quvvatlash boʻyicha choralar koʻrildi. 

Bu bilan birga, tijorat banklarini yetarli resurslar bilan taʼminlash maqsadida xalqaro moliyaviy institutlarning 1,2 milliard dollar miqdoridagi mablagʻlari jalb etildi. 

Hisobot davrida umumiy qiymati 1,8 milliard dollarlik 28 ta yirik investitsiya loyihasini amalga oshirish hisobiga 3,8 mingta yangi ish oʻrni yaratilishiga erishildi. 

Hududlarni rivojlantirish dasturlari doirasida umumiy qiymati 9,5 trillion soʻmlik 2049 ta yirik investitsiya loyihasi amalga oshirildi, bu 27 mingta yangi ish oʻrni yaratish imkonini berdi. 

Binobarin, bugungi kunda qator tarmoqlarda koronavirus pandemiyasi bilan bogʻliq xatarlar taʼsiri ostida investitsiyalarni oʻzlashtirishning prognoz koʻrsatkichlarini bajarish kechikayotgani taʼkidlandi. Shu munosabat bilan davlatimiz rahbari 2020-yil yakuniga koʻra koʻzlangan natijalarga soʻzsiz erishish maqsadida amalga oshirilishi rejalashtirilgan investitsiya loyihalarining koʻrsatkichlari va roʻyxatlarini qayta koʻrib chiqish topshirigʻini berdi. Yil yakuniga kelib mamlakatimiz iqtisodiyotiga jalb qilingan investitsiyalar hajmi 9,9 milliard dollarni, shu jumladan, toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar – 6,8 milliard, xalqaro moliyaviy institutlar mablagʻlari – 3,1 milliard dollarni tashkil etishi kutilmoqda. Iqtisodiy taraqqiyotning muhim drayverlaridan biri sifatida eksport faoliyatini qoʻllab-quvvatlash choralariga alohida eʼtibor qaratildi. 

Joriy yilning 6 oyi yakunlariga koʻra mamlakatimiz korxonalari tomonidan 6,1 milliard dollarlik mahsulot eksport qilingani taʼkidlandi. Ayni paytda eksport faoliyatiga 950 ta yangi korxona jalb etildi, xorijga yangi 85 ta nomdagi mahsulot yetkazib berish oʻzlashtirildi, shuningdek, qoʻshimcha 4 ta davlat bozoriga chiqildi. 

Jahondagi iqtisodiy vaziyatning beqarorligi hamda global bozordagi talab va taklifning pasayishini eʼtiborga olib, joriy yilning ikkinchi yarmida eksport salohiyatini oshirish maqsadida Respublika komissiyasiga pandemiya oqibatidagi tashqi omillar mamlakatimiz tashqi iqtisodiy faoliyatiga koʻrsatishi mumkin boʻlgan salbiy taʼsirni kamaytirish boʻyicha chora-tadbirlar majmuini ishlab chiqish va amalga oshirish vazifasi yuklatildi. 

Koʻrilgan chora-tadbirlar natijasida Oʻzbekiston eksporti yil yakuniga borib 17,1 milliard dollarni tashkil etishi kutilmoqda. 

Keyingi yillarda ushbu mamlakatlar bilan oʻzaro tovar ayirboshlash koʻrsatkichlari muttasil oshib bormoqda, oliy darajadagi uchrashuvlar yakunlari boʻyicha qabul qilingan “yoʻl xaritalari” doirasida turli tarmoqlarda yangi kooperatsiya loyihalari amalga oshirilmoqda. 

Yigʻilishda amaldagi loyihalarni oʻz vaqtida amalga oshirish hamda investitsion hamkorlikni mustahkamlash boʻyicha yangi takliflar ishlab chiqishga alohida eʼtibor qaratildi.

Mamlakatimizda yaponiyalik sheriklar bilan hamkorlikda geologiya, kimyo va neft-kimyo, bank-moliya, sogʻliqni saqlash va taʼlim kabi sohalarda umumiy qiymati 5,6 milliard dollarlik 48 ta loyiha amalga oshirilayotgani taʼkidlandi. 

Xususan, “HIS” kompaniyasi bilan mehmonxona majmualarini qurish, “Isuzu” va “Itochu” kompaniyalari bilan “SamAvto” qoʻshma korxonasining ishlab chiqarish quvvatlarini kengaytirish, Yaponiya xalqaro hamkorlik agentligi (JICA) bilan Navoiy issiqlik elektr stansiyasida energetik bloklar barpo etish boʻyicha va koʻplab boshqa loyihalar muvaffaqiyatli amalga oshirilmoqda. 

Pandemiyaga qaramay, joriy yilda ikki mamlakat hukumatlari va ishbilarmon doiralari oʻrtasidagi oʻzaro muloqotlar, shu jumladan, zamonaviy axborot texnologiyalari orqali ancha faollashgani qayd etildi. 

Yigʻilishda davlatimiz rahbari aniq iqtisodiy dastur va loyihalarni ilgari surish orqali Oʻzbekiston – Yaponiya amaliy hamkorligini kengaytirish zarurligini alohida taʼkidladi.

Koreya Respublikasi bilan ikki tomonlama hamkorlik ham keyingi yillarda ijobiy surʼat bilan rivojlanmoqda. Joriy yilning boshidan buyon tovar ayirboshlash qariyb 1 milliard dollarga yetdi, Janubiy Koreya kapitali ishtirokida 60 ta yangi korxona tashkil etildi, ularning umumiy soni esa 855 taga yetdi.

Joriy yilda Toshkent shahrida koʻp tarmoqli bolalar tibbiyot markazi hamda Fargʻona shahrida Oʻzbekiston – Koreya xalqaro universitetini tashkil etish boʻyicha loyihalar muvaffaqiyatli amalga oshirilgani, ular doirasida mingga yaqin yangi ish oʻrinlari yaratilgani taʼkidlandi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan joriy yil 17-aprel kuni Toshkent viloyati Zangiota tumanida tamal toshi qoʻyilgan Innovatsion ilmiy ishlab chiqarish farmatsevtika klasterini qurish ishlari jadal davom etmoqda. Ushbu loyiha doirasida Farmatsevtika texnika universiteti hamda dori vositalarini ishlab chiqarish boʻyicha zamonaviy quvvatlarni tashkil etish koʻzda tutilgan.

Qishloq xoʻjaligi, AKT, sogʻliqni saqlash, kimyo, yengil, elektrotexnika, farmatsevtika va zargarlik sanoati, taʼlim va innovatsiyalar kabi sohalar hamkorlikning istiqbolli yoʻnalishlari sifatida belgilandi.

Koreya xalqaro hamkorlik agentligi (KOICA) va Iqtisodiy taraqqiyot fondi orqali moliyaviy-texnik koʻmak dasturlari doirasida umumiy qiymati 750 million dollardan ortiq boʻlgan 17 ta loyiha, jumladan, Kimyoviy texnologiyalar markazi, yoshi kattalar uchun klinika tashkil etish, yurtimiz tibbiyot va taʼlim muassasalarini jihozlash loyihalari amalga oshirilmoqda.

Yaponiya va Janubiy Koreya bilan qoʻshma loyihalarning amalga oshirilishi natijasida jami 1 milliard dollardan ziyod xorijiy investitsiyalarni oʻzlashtirish koʻzda tutilmoqda.

Umuman, erishilgan kelishuvlarni toʻliq roʻyobga chiqarish 50 mingdan ortiq yangi ish oʻrinlarini yaratish, ishlab chiqarish hajmlarini 4,1 milliard dollarga, eksport hajmini esa 1,14 milliard dollarga oshirish imkonini beradi.

2019-yilda Birlashgan Arab Amirliklariga amalga oshirilgan oliy darajali tashrif yakunida salmoqli ikki tomonlama hujjatlar toʻplami, shu jumladan, savdo-iqtisodiy va investitsion bitimlar imzolangan edi. Energetika, infratuzilma, kimyo va neft-kimyo, qishloq xoʻjaligi, turizm va boshqa sohalarda qoʻshma loyihalarni amalga oshirish rejalashtirilmoqda.

Bugungi kunda umumiy qiymati 4 milliard dollardan ortiq aniq loyihalar ishlab chiqilmoqda. BAA sarmoyasi ishtirokidagi korxonalar soni 141 tani tashkil etyapti. Amirliklar kompaniyalari bilan kelishuvlar oʻz natijasini berayotgani taʼkidlandi.

Xususan, “Masdar” kompaniyasi Navoiy viloyatida 500 MVt quvvatiga ega shamol elektr stansiyasi qurilishiga investitsiya kiritmoqda, sarmoyalarning umumiy hajmi esa 500 million dollardan oshadi.

Abu-Dabi taraqqiyot fondi ishtirokida eʼlon qilingan kapitali 1 milliard dollar boʻlgan qoʻshma investitsiya kompaniyasi taʼsis etildi. Kompaniya ilk loyihalarni moliyalashtirishni boshladi.

Shuningdek, Abu-Dabi taraqqiyot fondi Samarqand shahrining infratuzilmasini modernizatsiya qilishda ishtirok etmoqda.

BAAning “Mubadala” davlat investitsion kompaniyasi bilan energetika sohasida hamda uglevodorodlar qazib olishni koʻpaytirish va ularni chuqur qayta ishlashni tashkil etish boʻyicha loyihalar ishlab chiqilmoqda.

Prezident Shavkat Mirziyoyev Yaponiya, Koreya Respublikasi va BAA bilan hamkorlik boʻyicha “yoʻl xaritalari”ning 2020-yil uchun belgilangan chora-tadbirlarini toʻliq va sifatli bajarish zarurligini taʼkidladi.

Yigʻilishda muhokama qilingan masalalar boʻyicha mutasaddi vazirlik va idoralar rahbarlarining hisobotlari tinglandi, aniq vazifa va chora-tadbirlar belgilab berildi.

 

 

 

O'zA

2-iyul – Oʻzbekiston Respublikasi Davlat gerbi qabul qilingan kun 

Oʻzbekiston Respublikasi davlat mustaqilligining xalqimiz hayotida tutgan oʻrni, ahamiyati beqiyosdir. Zotan, biz mustaqillik tufayli oʻzligimizni angladik.

 

Shu oʻrinda aynan istiqlol tufayli mamlakatimizda mustaqillik timsoli boʻlgan davlat ramzlarining qabul qilinganini taʼkidlash lozim. Zero, el-yurtimizning gʻururi, iftixori boʻlgan bu ramzlarda tariximiz, boy maʼnaviy-madaniy merosimiz, milliy urf-odat hamda anʼanalarimiz, buyuk maqsad, ezgu orzu-intilishlarimiz oʻz ifodasini topgan.

Taʼkidlash lozimki, davlatimiz ramzlari – Vatanimiz suvereniteti, xalqimizning nafaqat azaliy umid va istaklari, balki porloq kelajagi timsollari hamdir. Ularni hurmat qilish, asrash – barchamizning fuqarolik va farzandlik burchimiz. Milliy timsollar va ramzlarning har biri katta bir darslik, kuchli tarbiya vositasidir.

Shunday ramzlarimizdan biri – Davlatimiz gerbidir. Oʻzbekiston Respublikasining Davlat gerbida xalqimizning tarixi, milliy qadriyatlari, turmush tarzi, yurtimizning goʻzal tabiati aks etgan.

Undagi har bir rang, har bir belgida muayyan ramziy maʼno bor. Xususan, afsonaviy Humo qushi baxt va erksevarlik timsoli hisoblanadi. Bu esa adolat tamoyiliga asoslangan davlat va jamiyat oʻrtasidagi munosabatlarning mohiyati haqida soʻzlaydi.

Gerbda xalqaro tinchlik va hamjihatlikka chaqiruvlarni ham koʻrish mumkin. Jumladan, yarim oy va yulduzning tasviri mamlakatdagi musulmonlar va boshqa diniy konfessiyalar oʻrtasidagi hamjihatlikni aks ettirib, koʻp yillik diniy-tarixiy anʼanalarimizni qayta tiklashga boʻlgan istakdan dalolat beradi.

Bugʻdoy ramzi esa, oʻz navbatida, pirovard maqsadimiz farovon hayotga intilishni anglatadi.

Bugungi kunda mustaqillik sharofati bilan ushbu intilishlar roʻyobga chiqmoqda. Prezident Shavkat Mirziyoyev tomonidan olib borilayotgan tashqi siyosat va ijtimoiy-iqtisodiy islohotlar samarasi oʻlaroq ushbu tamoyillar mustahkamlandi. Ayni paytda oʻzgarishlarning asosiy qismi mamlakat aholisining farovonligini oshirish, adolatli jamiyat qurish, Markaziy Osiyo mamlakatlari bilan yaxshi qoʻshnichilik anʼanalarini mustahkamlashga qaratilgani bilan ham ahamiyatlidir.

Bir soʻz bilan aytganda, davlatimiz gerbidan oʻzbek xalqining milliy xarakteri, yaʼni tinchliksevarligi va erksevarligi oʻz aksini topgan boʻlib, uni saqlash va asrab-avaylash har birimizning burchimiz hisoblanadi.

Zero, Vatan timsollari milliy gʻururimizni yuksaltirishga, ona diyorimizga boʻlgan muhabbat va sadoqatimizni kuchaytirishga, kelajagimizga ishonchimizni yana-da mustahkamlashga xizmat qiladi.

OʻzA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 30-iyun kuni odil sudlovni taʼminlash va korrupsiyaga qarshi kurashish borasidagi vazifalar muhokamasiga bagʻishlangan videoselektor yigʻilishi oʻtkazildi.

Ushbu ustuvor masalalar yuzasidan oʻtgan 3 yilda 20 dan ortiq qonun, farmon va qarorlar qabul qilindi. Islohotlar natijasida sudlar tomonidan ilk marotaba 2 ming 273 nafar fuqaroga nisbatan oqlov hukmi chiqarildi. Shuningdek, jinoyat yoʻliga bilib-bilmay kirgan 3,5 mingdan ortiq yoshlar va xotin-qizlarga nisbatan ozodlikdan mahrum qilish jazosi qoʻllanmasdan, ular mahalla va jamoatchilik kafilligiga olindi. Inson huquqlarini buzganligi uchun 60 nafar huquq-tartibot idoralari xodimlari jinoiy javobgarlikka tortildi.

Yigʻilishda taʼkidlanganidek, bunday oʻzgarishlar odamlarimizda haqiqat va adolatga boʻlgan ishonchni mustahkamlamoqda. Lekin xalq sud-huquq tizimidan rozi deyishga hali asos yoʻq.

Ayniqsa, Andijon shahar va Chiroqchi tuman ichki ishlar idoralarida yaqinda sodir boʻlgan fojiali holatlar tizim rahbarlarini uygʻotishi, aniq xulosalar qilishga chorlashi kerakligi qayd etildi. Hozirda jinoyatlarga aloqador 11 nafar ichki ishlar xodimlari qonun oldida javob bermoqda. 7 nafar rahbar lavozimidan ozod etildi, yana 16 tasi intizomiy javobgarlikka tortildi.

Oliy Majlis palatalari yetakchilari boshchiligida parlament aʼzolari joylarda xalq bilan ochiq muloqot oʻtkazgan paytda jamoatchilik ushbu yoʻnalishlardagi mavjud adolatsizliklarni ochiq-oydin bayon qilgan.

Ushbu tajriba asosida, bundan buyon deputat va senatorlar oʻzlari saylangan hududlarda sudyalar korpusi, sektor rahbarlari va jamoatchilikni jalb qilgan holda Odil sudlovga koʻmaklashish va korrupsiyaga qarshi kurashish boʻyicha muntazam ravishda muloqotlar oʻtkazib boradilar.

Aholi tomonidan koʻtarilgan adolatsizlik holatlari va muammolar har chorakda mahalliy kengashlarda tanqidiy muhokama qilinib, mutasaddilar oldiga aniq savollar qoʻyiladi va masʼuliyatiga baho berib boriladi.

Oliy Majlisdagi maxsus qoʻmitalar har bir hududning odil sudlov va korrupsiya masalalariga oid reytingi yuritilishiga bosh-qosh boʻlib, har yarim yilda natijalari boʻyicha parlament eshituvlari va tekshiruvlarini oʻtkazib boradi.

Inson huquqlari markazi, Ombudsman, Toshkent davlat yuridik universitetiga “Inson qadr-qimmati - eng oliy qadriyat” maxsus oʻquv moduli boʻyicha barcha huquq-tartibot idoralari rahbar xodimlarini oʻqitish vazifasi yuklatildi.

Hozirgi tergov sifati va xodimlar malakasi talabga javob bermasligi taʼkidlandi. Misol uchun, joriy yilning 5 oyida tergov organlari asossiz ayb qoʻygan 323 nafar fuqaro sudlar tomonidan oqlangan, 1 ming 854 nafar shaxsga nisbatan qoʻyilgan asossiz ayblovlar olib tashlangan. Oʻtgan yilning oʻzida 236 nafar oqlangan shaxsga davlat hisobidan 6,7 milliard soʻmlik moddiy va maʼnaviy zarar toʻlab berilgan.

Maʼlumki, sudyalik lavozimini egallash uchun muayyan ish stajiga ega boʻlish, Sudyalar oliy maktabini oʻqib tugatish kabi talablar qoʻyish orqali tanlov kuchaytirildi.

Endi tergovchilikka nomzodlarga ham shunga oʻxshash talablar qoʻyilishi kerakligi qayd etildi. Jumladan, bir qator mutasaddi idoralarga Tergov institutini tashkil etish, tergovchilik kasbini egallashga mutlaqo yangi talablarni ishlab chiqish, sohaga ilgʻor tajriba va standartlarni joriy etish vazifalari qoʻyildi.

Yana bir muhim masala – huquq-tartibot idoralarida ishlarning tergovga aloqadorligi buzilib ketgan. Xususan, shunday jinoyat turlari borki, ularni har qanday tergov idorasi tergov qilishi mumkin boʻlsa, ayrim moddalar esa qaysi tergov organiga mansubligi qonunda koʻrsatilmagan.

Shuningdek, 2018-2019-yillarda birinchi instansiya sudlarida jami 192 ta jinoyat ishi boʻyicha 307 nafar shaxs oqlangan boʻlsa-da, hech qaysi holatda prokuror ayblovdan voz kechmagan. Shu bois tergov jarayonidagi xatolar sud majlisida aniqlansa, prokuror sudning tugashini kutib oʻtirmasdan, oʻz tashabbusi bilan ayblovdan voz kechadigan tartib joriy etilishi lozimligi qayd etildi.

– Sud binosiga kelgan har bir inson Oʻzbekistonda adolat borligiga ishonib chiqib ketishi kerak. Bu Prezident talabi! – deya taʼkidladi davlatimiz rahbari.

Biroq, joriy yilda aholidan kelib tushgan murojaatlarning 8 mingdan ziyodi yoki 44 foizida sudlarda ishlar toʻliq va xolis koʻrilmayotgani, uzoq muddat choʻzilayotgani bildirilgan.

Yana bir misol, 2019-yilda iqtisodiy sudlarda apellyatsiya, kassatsiya va nazorat tartibida koʻrilgan ishlarning 2,5 mingdan ortigʻi, yaʼni 44 foizi bekor qilingan yoki oʻzgartirilgan. Bu har ikki shikoyatdan biri boʻyicha tuman va viloyat iqtisodiy sudi chiqargan qarorlar yuqori sudda oʻzgarayotgani, tadbirkor va investorlar sarson boʻlayotganidan dalolat beradi.

Mutasaddilarga ilgʻor tajribalar va xalqaro standartlar asosida sud tizimini “bir sud – bir instansiya” tamoyili asosida qayta koʻrib chiqish topshirigʻi berildi.

Sud tizimida eskilik sarqiti boʻlgan, oʻz nomi bilan ham sudning mazmun-mohiyatiga toʻgʻri kelmaydigan “nazorat tartibida ishlarni koʻrish” amaliyotidan toʻliq voz kechiladi.

Prezident Shavkat Mirziyoyev sudyalarning adolatli qaror qabul qilishlariga taʼsir oʻtkazuvchi barcha omillarni, shu jumladan Oliy sud raisi va Bosh prokurorning protest keltirish huquqini bekor qilish taklifini ilgari surdi. Parlament palatalari ushbu taklifni koʻrib chiqadi.

Sudlar chiqarayotgan qarorlar faqat sud majlisida tekshirilgan dalillarga asoslanishi lozimligi taʼkidlandi. Ayrim sudyalar tergov materiallariga bogʻlanib qolgani, bu esa qonun, sud va davlat obroʻsiga putur yetkazishi qayd etildi. Odil sudlov xalqning koʻz oʻngida, ochiq-oshkora amalga oshirilib, adolat qaror topishi lozimligi aytib oʻtildi.

Davlatimiz rahbari, shuningdek, sudga borish uchun ayrim tuman va shaharlarimizda odamlarga qulaylik yaratish zarurligi haqida gapirdi. Misol uchun, aholisi eng koʻp tumanlardan biri boʻlgan Urgutda (500 ming kishi, 102 ta mahalla) fuqarolik sudi yoʻqligi sababli 80 kilometr yoʻl bosib, Toyloq tumanlararo sudiga boriladi.

Shu bois sudlar va ularning faoliyatini optimallashtirish boʻyicha topshiriqlar berildi.

Xususiy mulk qonun va sudning kafolatli himoyasida boʻlishi zarur.

Oxirgi bir yarim yil ichida sudlar tomonidan hokimlarning yer ajratish, bino-inshootlarni buzish va xususiylashtirishga oid 1 ming 730 ta qarori bekor qilingan.

Sud orqali yer munosabatlari bilan bogʻliq mingta, uy-joy buzilishiga doir 51 ta, xususiylashtirishga oid 62 ta holatda fuqarolar va tadbirkorlarning huquqlari tiklangan.

Xususiylashtirish natijalarini qayta koʻrib chiqishni bekor qilish, umuman, davlat idoralarining bunday tashabbus bilan chiqishiga yoʻl qoʻymaslik va bu qonunda mustahkamlanishi kerakligi koʻrsatib oʻtildi.

Yerga boʻlgan huquqlar kafolati kuchaytirilib, mulkiy huquqlarni bekor qilish faqat sud tartibida hal etilishini qatʼiy belgilash zarur, dedi Prezident.

Viloyat, tuman (shahar) hokimlari, barcha sektor rahbarlari oʻz hududlarida ushbu talablarga qatʼiy amal qilinishini taʼminlashi shartligi qayd etildi.

– Bir narsani bilinglar – sarmoya kiritayotgan investor birinchi navbatda oʻz huquqlari sud orqali kafolatli himoya qilinishiga eʼtibor beradi. Hamma rahbarlar qulogʻiga quyib olsin: sud faoliyatiga aralashishga hech kimning haqqi yoʻq, – deya taʼkidladi Shavkat Mirziyoyev.

Sudyaning faoliyatiga toʻsqinlik qilgani va adolatsiz qaror chiqarishga majburlagani uchun javobgarlikni kuchaytirish boʻyicha qonun loyihasi ishlab chiqiladi.

Maʼlumki, odil sudlovning ajralmas qismi – advokatura, ushbu institutning adolat qaror topishidagi oʻrni beqiyos.

Oʻzbekistonda bugun 4 ming atrofida advokat faoliyat koʻrsatib, 8,5 ming aholiga oʻrtacha bitta shunday mutaxassis toʻgʻri kelmoqda.

Advokatlarning 43 foizi Toshkent shahrida faoliyat koʻrsatayotgan boʻlib, viloyatlarning 20 ta tumanida birorta ham advokatlik firmasi roʻyxatdan oʻtmagan.

Advokatlik faoliyatini boshlashi uchun yosh mutaxassislardan 2 yil yuridik staj talab etishni bekor qilish, talabalikdan advokat yordamchisi sifatida amaliyot oʻtash tartibini joriy etish kerakligi taʼkidlandi. Yuridik oliy oʻquv yurtlarida “advokatlik faoliyati” mutaxassisligi boʻyicha magistrlar tayyorlanadigan boʻldi.

Davlat tomonidan taqdim etilgan advokatlarni tanlashning ochiq-oshkora tartibi yoʻqligi bois ayrim tergovchilar oʻziga tanish advokatlarni chaqirib, ayblanuvchiga taʼsir oʻtkazish hollari uchrab turadi. Masalan, Toshkent shahrida davlat tomonidan advokatlarga oʻtgan yili 7 milliard soʻmdan ziyod mablagʻ ajratilgan boʻlsa, ushbu mablagʻning teng yarmi 20 ta advokatlik firmasiga berilgan (jami 746 ta shunday firma mavjud).

Shu sababli tegishli vazirliklarga davlat hisobidan yuridik yordam koʻrsatadigan advokatlarni elektron tanlash tizimini ishga tushirish topshirigʻi berildi. Bu dastlab poytaxtimizda eksperiment tariqasida joriy etiladi.

Shuningdek, oʻta ogʻir jinoyatda ayblanayotgan shaxslarning ishi boʻyicha, undan tashqari, qamoqqa olish yoki uy qamogʻi tarzidagi ehtiyot chorasini qoʻllash masalasi koʻrib chiqilayotgan holatlarda ham advokat ishtirokini majburiy etib belgilab qoʻyish lozimligi koʻrsatib oʻtildi.

Advokatlik faoliyati jozibadorligini oshirish, bu kasb egalarining himoyasi va kafolatini kuchaytirish boʻyicha qonun hujjatlari paketini ishlab chiqib, muhokamaga olib chiqiladi.

Sud faoliyatida raqamli texnologiyalarni keng joriy etish bugungi davr talabidir. Joriy yil yakuniga qadar Oliy sudda yagona “Adolat” axborot tizimlari kompleksini ishga tushirish vazifasi yuklatildi.

Bunda barcha uchun sudlarga elektron murojaat qilish, murojaatlar holatini onlayn tarzda kuzatish, taraflarga maʼlumotlarni elektron shaklda yuborish imkoniyati yaratiladi.

Sudlar joriy yilda videokonferensiya aloqa tizimi bilan 100 foiz qamrab olinishi lozimligi taʼkidlandi.

Videoselektor yigʻilishida navbatdagi muhim masala – korrupsiyaga qarshi kurash borasida islohotlar muhokama qilindi.

Jumladan, 143 ta davlat xizmatlari elektron shaklga oʻtkazilib, 35 ta idorada talab qilinadigan hujjatlar soni va xizmat koʻrsatish vaqti 2 hissa qisqardi. Byudjet xarajatlari, davlat xaridlari, yer, bino va inshootlarni oldi-sotdi qilish jarayonlariga oshkoralik va ochiqlik tamoyillari joriy etildi.

Maʼlumki, kecha, 29-iyun kuni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligini tashkil etish haqidagi farmonni qabul qildi.

Agentlik tarmoq va hudud rahbarlari bilan birga quyidagi vazifalarni amalga oshiradi.

Birinchidan, barcha viloyat, tuman (shahar) hokimlari oʻz hududlarida, tarmoq rahbarlari oʻz tizimlarida Agentlik bilan birga bir oy muddatda Korrupsiyadan holi dasturini ishlab chiqadi. Bunda ochiqlik va oshkoralikni taʼminlash hamda sohalarni raqamlashtirish eng asosiy vazifa boʻladi.

Ikkinchidan, korrupsiyaning oldini olishda taʼsirchan parlament va jamoatchilik nazorati yoʻlga qoʻyiladi. Jumladan, Agentlik korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining holatini tahlil qilib, har yili Prezident va Oliy Majlis palatalariga milliy hisobot kiritib boradi.

Shuningdek, Agentlik keng jamoatchilik, ommaviy axborot vositalari, fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari bilan birga aholi va tadbirkorlarning korrupsiyaga munosabatini oʻrganib borishi va davlat idoralari faoliyatini baholab borishi kerakligi koʻrsatib oʻtildi.

Uchinchidan, korrupsiyaga qarshi kurashishda kadrlar tayyorlash masalasiga jiddiy eʼtibor beriladi. Buning uchun Davlat boshqaruvi akademiyasi va Toshkent davlat yuridik universitetida korrupsiya muammolarini oʻrganish boʻyicha alohida oʻquv moduli, maxsus kafedra va magistratura mutaxassisligi ochiladi. Shuningdek, rahbar xodimlar, ayniqsa, hokimlarning bu boradagi bilim va koʻnikmalarini shakllantirish boʻyicha malaka oshirish kurslari tashkil etiladi.

Mutasaddilar yigʻilishda muhokama qilingan masalalar ijrosini tashkil etish yuzasidan axborot berdi.

O'zA

 

Аziz oʼgʼil-qizlarim!

Barchangizni yurtimiz hayotidagi qutlugʼ bayram – Yoshlar kuni bilan samimiy tabriklab, oʼzimning chuqur mehrim va ezgu tilaklarimni bildirishdan gʼoyat mamnunman.

Bugungi kunda mamlakatimizda yangi Oʼzbekistonni barpo etishga qaratilgan ijtimoiy-siyosiy, iqtisodiy islohotlarni amalga oshirishda azmu shijoatli yoshlarimizning oʼrni va taʼsiri tobora ortib borayotgani hammamizni quvontiradi.

Hayotimizning barcha soha va tarmoqlarida, Vatan himoyasidek sharafli vazifani ado etishda millionlab yoshlarimiz sadoqat va fidoyilik bilan xizmat qilmoqda. Siyosiy saviyasi yetuk, mustahkam fuqarolik pozitsiyasiga ega yuzlab yigit-qizlar parlamentimiz va xalq deputatlari mahalliy kengashlarining aʼzosi sifatida davlat va xoʼjalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy hokimiyat idoralarida rahbarlik lavozimlarida faoliyat koʼrsatmoqda.

Respublikamizda samarali ishlayotgan 227 mingga yaqin yosh tadbirkor va fermerlar, mohir hunarmandlar iqtisodiyotimiz taraqqiyotiga munosib hissa qoʼshmoqda. Yurtimizda ularni har tomonlama qoʼllab-quvvatlash uchun zarur sharoitlar yaratilmoqda.

Bu haqda gapirganda, birgina “Yoshlar – kelajagimiz” dasturi doirasida yosh avlod vakillarining 7 ming 775 ta biznes loyihasiga 1 trillion 635 milliard soʼmdan ziyod imtiyozli kredit mablagʼlari ajratilib, shu asosda 40 mingga yaqin yangi ish oʼrni tashkil etilganini qayd etish lozim.

Аna shunday eʼtibor va gʼamxoʼrlik tufayli hududlarda 27 ta “Yosh tadbirkorlar” kovorking-markazlari hamda 157 ta “Yoshlar mehnat guzari” foydalanishga topshirildi. Ushbu majmualarda 2 ming 200 nafardan ortiq oʼgʼil-qizlarimiz oʼz tadbirkorlik faoliyatini boshlagani eʼtiborlidir.

Shu bilan birga, “Har bir yoshga – bir gektar” loyihasi boʼyicha barcha hududlarimizda 65 mingga yaqin yosh dehqonlarga 54 ming 232 gektardan ziyod yer ajratildi.

Аna shunday muhim chora-tadbirlar tufayli soʼnggi uch yilda 560 ming 200 nafarga yaqin yosh fuqaro ish bilan taʼminlandi.

Bu yil koronavirus pandemiyasi hamda Buxoro va Sirdaryo viloyatlarida roʼy bergan ofatlar butun el-yurtimiz qatori yoshlarimiz irodasini ham sinovdan oʼtkazdi. Аna shunday ogʼir vaziyatlarda ming-minglab oʼgʼil-qizlarimiz chinakam mardlik va jasorat koʼrsatib, barcha tengdoshlariga oʼrnak boʼldilar.

Xususan, mamlakatimizda tashkil etilgan “Saxovat va koʼmak” umumxalq harakatining asosiy ishtirokchilari ham yoshlarimiz ekani, Harakat doirasida Oʼzbekiston yoshlar ittifoqining 4 ming 500 nafar aʼzosi koʼngilli sifatida faol ish olib borayotgani tahsinga loyiqdir.

Sardoba suv omboridagi toshqindan talofat koʼrganlarga yordam va koʼmak koʼrsatish maqsadida Yoshlar ittifoqining xayriya karvoni tashkil etilib, aholiga kiyim-kechak, sanitariya vositalari, oziq-ovqat mahsulotlari, shuningdek, katta miqdordagi oʼquv qurollari va sport anjomlari, badiiy adabiyotlar yetkazib berildi.

Oʼz navbatida, bunday ezgu ishlar Buxoro viloyatining kuchli dovuldan zarar koʼrgan Olot va Qorakoʼl tumanlarida ham amalga oshirilgani sizlarning vatanparvarlik va olijanoblik fazilatlaringizdan dalolat beradi.

Fursatdan foydalanib, ogʼir sinov kunlarida xalqimizga haqiqiy tayanch va suyanch boʼlib maydonga chiqqan Qurolli Kuchlarimizning mard va matonatli harbiy xizmatchilariga, jonkuyar shifokorlar, bunyodkor quruvchilar, saxovatli tadbirkorlarimizga, ilm-fan, madaniyat va sport sohasi vakillariga, Yoshlar ittifoqining faol aʼzolariga – barcha Oʼzbekiston yoshlariga chin qalbimdan minnatdorchilik bildiraman.

Vatanimiz, el-yurtimiz sizlar kabi fidoyi va jasur farzandlari bilan hamisha faxrlanadi!

 

Muhtaram yosh doʼstlarim!

Bugungi kunda zamonaviy ilm-fan va yuqori texnologiyalarni mukammal egallash har qanday davlat va jamiyat taraqqiyotining

hal qiluvchi shartiga aylanib borayotgani hech kimga sir emas. Аna shu haqiqatni chuqur anglagan holda, biz navqiron avlodimizning ham jismoniy, ham maʼnaviy jihatdan barkamol boʼlib voyaga yetishi uchun bor kuch va imkoniyatlarni safarbar etmoqdamiz.

Shu maqsadda ulugʼ allomalarimiz nomidagi ixtisoslashtirilgan maktablar, Innovatsion rivojlanish vazirligi qoshida Yoshlar akademiyasi, Fargʼona shahrida “Loyihalar fabrikasi” faoliyati yoʼlga qoʼyilgani, Prezident va ijod maktablari boʼyicha dasturlarimiz izchil davom ettirilayotgani sizlarga yaxshi maʼlum.

Iqtidorli yoshlarni yanada qoʼllab-quvvatlash uchun har bir hududda Yoshlar texnoparklarini barpo etishni boshladik. Umumiy qiymati 30 milliard soʼmdan ortiq boʼlgan “Yosh olimlar” amaliy va innovatsion loyihalar tanlovi eʼlon qilindi.

Karantin sharoitiga qaramasdan, 6 milliondan ortiq maktab oʼquvchilari, 468 ming talaba oʼquv dasturlarida belgilangan darslarni oʼz vaqtida va sifatli oʼzlashtirdi. “Online-maktab” loyihasi doirasida 17 ta fan boʼyicha 4 mingdan ortiq telemashgʼulotlar oʼtkazildi.

Bu jarayonga eng malakali pedagoglar jalb etildi, jumladan, Toshkentdagi Prezident maktabining xorijlik mutaxassislari tomonidan ham mahorat darslari olib borildi. Imkoniyati cheklangan bolalarni oʼqitishga alohida eʼtibor qaratilib, barcha darslar surdopedagog va surdotarjimonlar tomonidan tushuntirib borildi.

Oʼzbekistonning bu tajribasi YuNESKO, YuNISEF, Jahon banki kabi xalqaro tashkilotlar tomonidan eʼtirof etilmoqda.

Bugungi shiddatli zamonda, global miqyosda raqobat kuchayib borayotgan murakkab vaziyatda yuksak intellektual salohiyatga ega kadrlarga ehtiyoj har qachongidan ham ortib bormoqda. Shu bois biz oʼz oldimizga qoʼygan ulkan va masʼuliyatli vazifalardan kelib chiqib, mamlakatimiz oliy taʼlim tizimida tub oʼzgarishlarni amalga oshirmoqdamiz.

Jumladan, keyingi uch yilda respublikamizdagi oliy oʼquv yurtlari soni 60 foizga oshib, 116 taga yetdi. Ular orasida nufuzli xorijiy universitetlarning filiallari borligi alohida eʼtiborga loyiq. Mamlakatimizda oliy taʼlim muassasalariga qabul kvotalari soni izchil oshirib borilmoqda. Аgar 2016-2017 oʼquv yilida bu raqam

58 mingtani tashkil etgan boʼlsa, joriy yilda 150 mingtaga yetadi. Yaʼni, bu yil maktab bitiruvchilarining 25 foizi oliy oʼquv yurtlarida oʼqish imkoniga ega boʼladi. Holbuki, 2017 yilda bu raqam 9 foizga teng edi.

Millat genofondini saqlash va davom ettirishning muhim omili boʼlgan yosh oilalarni qoʼllab-quvvatlash masalasi doimo eʼtiborimiz markazida boʼlib kelmoqda. Soʼnggi uch yilda 2 ming 668 ta yosh oilaga uy-joy uchun 121 milliard 244 million soʼm boshlangʼich toʼlov mablagʼlari 20 yil davomida foizsiz qaytarish sharti bilan toʼlab berildi.

Barchamiz guvohmiz – bugun dunyo misli koʼrilmagan surʼatlar bilan keskin oʼzgarib bormoqda. Ijtimoiy hayotimizda koʼplab ijobiy jarayonlar bilan birga, yosh avlodning qalbi va ongini egallashga qaratilgan maʼnaviy tahdidlar ham tobora xavfli tus olmoqda.

Bunday murakkab vaziyatda farzandlarimizni zararli taʼsirlardan asrash, doimo hushyor va ogoh boʼlib yashash eng dolzarb vazifamiz boʼlib qolmoqda.

Yoshlarimizni ona Vatanimizga, mustaqillik gʼoyalariga muhabbat va sadoqat ruhida tarbiyalash, ularning isteʼdod va qobiliyatini, ezgu intilishlarini roʼyobga chiqarish yoʼlida boshlagan katta ishlarimizni bundan buyon ham qatʼiyat bilan davom ettiramiz.

Аyni shu maqsadda yurtimizning barcha viloyat va tumanlarida, shahar va qishloqlarimizda yangi-yangi taʼlim dargohlari, madaniyat va sanʼat maskanlari, sport inshootlari barpo etilib, yoshlar ixtiyoriga berilmoqda.

Shular qatorida poytaxtimizda bunyod etilgan muhtasham “Gʼalaba bogʼi”, “Shon-sharaf” muzeyi, Toshkent shahrining tarix muzeyi, betakror Аdiblar xiyoboni farzandlarimizni milliy va umuminsoniy qadriyatlar ruhida kamol toptirishga xizmat qilishi shubhasiz.

Yoshlarimizni jismoniy sogʼlom, maʼnaviy yetuk insonlar etib tarbiyalash uchun besh ijobiy tashabbus doirasida koʼplab stadionlar, suv havzalari, sport majmualari va saroylari barpo etilmoqda.

Eng muhimi, farzandlarimiz oʼrtasida sport bilan muntazam shugʼullanadigan, sogʼlom turmush tarzini oʼz hayotiy maqsadiga aylantirgan yigit-qizlar safi kengayib bormoqda.

 

Qadrli vatandoshlar!

Bugun jonajon Oʼzbekistonimizda erkin va obod, farovon hayot qurish yoʼlida biz boshlagan ulkan ishlarni davom ettirishga qodir boʼlgan yangi avlod shakllanmoqda.

Аziz oʼgʼil-qizlarim, hech qachon unutmang, xalqimiz, Vatanimiz sizlardan buyuk ishlarni kutmoqda.

Shu muqaddas ishonch va masʼuliyatni har tomonlama oqlash, unga munosib boʼlish – dunyodagi eng ulugʼ baxtdir. Shunday baxt, shunday sharaf barchangizga nasib etsin!

Sizlarni sevimli bayramingiz, azmu shijoat, goʼzallik va kamolot ayyomi – Yoshlar kuni bilan yana bir bor samimiy tabriklab, barchangizga sihat-salomatlik, baxt va omad tilayman.

 

 

Shavkat Mirziyoev,

Oʼzbekiston Respublikasi Prezidenti

 

www.president.uz

Surxonstat.uz
Welcome to Surxonstat   Click to listen highlighted text! Welcome to Surxonstat Powered By GSpeech
Tugmani bosing Tinglash
Tugmani bosing Tinglash